Faliújság

Mikos Ákos blogja

4 tipp hogyan aludj bloggerként

Korán kelni és mégis kipihentnek lenni egész nap. Van megoldás erre a fantasztikumra!

hatekonyalvas.jpg

Forrás: cuncon by pixaby.com

Minap beszélgettem egy közeli ismerősömmel, aki arról panaszkodott, hogy hiába kerül ágyba időben, egyszerűen nem tud elaludni.
Utánanéztem, hogy miért lehet ez, és hogyan kellene aludnod, hogy a lehető leghatékonyabb legyél?

Egy héten legalább kétszer 4:30 körül kelek és ülök ki blogot írni, vagy menedzselni a felületeimet.
Ez nem csak ezen blog és a hozzá kapcsolódó blogger csoportra, hanem a sorozatos blogomra és a projekt jelleggel másoknak vezetett felületekre is igaz.
Mégis a többi napon is, amikor átlagosan 6:00-kor ébredek - nem szedek fel annyi fáradtságot, mint, amikor korábban rádióztam és reggeli műsort készítettünk.

Keresgéltem a témában és így találtam rá John Fawkes fitnessz blogger írására. 
Fawkes szerint, ha szeretnénk produktívabbak lenni az alvásban, - majd az ébredésben - érdemes megfigyelni a sikeres emberek alvási szokásait, valamint megfigyelni az ezekben közös tényezőt.
- Gondolom úgy szedte össze ezt a tudást, hogy bőszen jegyzetelt Jay-Z felett miközben hortyogott Beyoncé mellett.- 

Kiderült még valami: 

nem elég csak visszavágni a koffein adagot és időben ágyba menni.

Több kell!

kép

Nézzük a közös pontokat túllépve az olyan hihetetlen tényeken, mint a becsukják a szemüket...

1. Rendszer állítanak fel

Majdnem minden vizsgált sikeres emberre igaz, hogy legalább(!!!) 6 órát alszik éjszakánként.
A legsikeresebb üzletemberek 6 és 8 között, míg a top atléták több, mint 10 órát.
Lebron James speciel alap 12 órát durmol.
Na, most eltekintve a mennyiségtől ebben a legfontosabb tényező a rendszeresség.
A rendkívül hatékony emberek ragaszkodnak a lefekvési és ébredési idejükhöz. Nem pontosan. Nagyjából.

Én speciel nagy híve vagyok a napközbeni kis power nap-nek, de azt is belátom, hogy ez nem mindenkinek kivitelezhető. A hasznosságáról azonban később szeretnék egyszer írni neked.

2. Aktívak maradnak egész nap

Richard Branson, a Virgin Group vezére reggel vadhajnalban jár futni. Amíg nem egy parókányi marék ész twitterezett az Ovális Irodában, Obama majdnem ugyanott hat napon keresztül naponta 45 percet edzett.
Miért?
Mert sikeresek. Tudják, hogy ez fontos. Azért csinálják, mert sikeresek.
Megértették, hogy egy kevés edzés, mozgás nem időt vesz el tőled, hanem időt ad, mert

az aktívabb tested jobban veti bele magát a teendőkbe.

A másik fontos tényező az aktivitáshoz a fény. Ha irodában dolgoznak, akkor felcsavarják a világítást, kitárják az ablakokat és annyit vannak kint, amennyit tudnak.
Ezzel két dolgot érnek el az agyuknál: egyrészt riasztják, hogy maradjon ébren, másrészt világossá - haha - teszik neki, hogy a sötét = alvással.
Én például ezért (is) szeretek hajnalban dolgozni.

3. Alvásra dizájnolják a hálószobájukat

Hacsak nem egy akvárium belsejű ágyban, stroboszkópokkal teleaggatott szobában alszol, akkor gondolhatnád, hogy minden hálószoba alvásra lett kialakítva.
Elméletileg.
Gyakorlatilag egy jól megvalósított alvós szoba nem csak egy ágy és egy szoba egyvelege, hanem mentes minden zavaró tényezőtől.
Vagyis nincs TV, nincs számítógép. Laptop sem. Nem. Tablet sem. 
Alvás van!
A szuper sikeres emberek messze elkerülik a hálószobájukat, ha munkáról van szó. Máshol messze művelik azt, legyen az akár a konyha asztal. Én is ott írtam. Imádtam!

Mit lehet az ágyban?
Az. Azt lehet. Meg egy kevés fikciós könyvet olvasni lefekvés előtt. Az nem baj!
Aztán jöhet az alvás.

4.Nem dolgoznak az ágyban és nem dolgoznak alvás előtt

A legsikerebb emberek is belátják, hogy kell idő a relaxálásra. Nem töltik az összes ébren töltött órát aktívan.
Ők is tudják, hogy külön kell választani az alvást a munkától.
Egy fél órával az alvás előtt érdemes befejezni a munkát.
Akkor viszont előkapják a jól kialakított alvás előtti rutin műveleteket és már készen is áll a testük, szellemük az alvásra.
És, igen, úgy, ahogy a munka úgy ez az idő is szent és sérthetetlen.

Én nagyon szeretem az ilyen információkat, mert vagy megerősítenek, vagy új tippeket adnak a hatékonyabb, más élethez.
Nekem bejött,a blogger életmódhoz remek vezérfonál.
Próbáld ki Te is!

Te máshogy szoktad?
Milyen a te alvási rituáléd?
Írd meg bátran! Szívesen veszem.

Addig szívesen várunk blogger csoportunkba!
Gyere nézz be!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ez (is) szólt miközben írtam:

A bejegyzés trackback címe:

https://akosmikos.blog.hu/api/trackback/id/tr8512270120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása