Faliújság

Mikos Ákos blogja

Hogyan kerüljön ki a podcasted az iTunes legjobbjai közé?

Az ultimate guide, a jó lépéssorozathoz.

itunescamlapcover.jpg

Forrás: Igor Miske on Unsplash

Hogyan hat egy iTunes címlap a podcasted letöltéseire?

Először is le kell szögeznünk, hogy David előtte is megtett mindent a növekedésért:

  • Visszautasította a csatlakozás lehetőségét egy podcast hálózathoz! - mondjuk ez inkább hátráltató tényezőnek tűnhet, de a saját út járásában kevesebb kötöttséggel jár.
  • Több száz dollárért hirdetett.
  • Nagyon neves vendégeket szerzett meg a műsorának.

Ezek apró növekedést hoztak ugyan, de az említett áttörést az iTunes-tól várta. 
Ahogy említettem nem jött a siker...

A képen kék bigyulával jelzi hol rakta ki címlapra a platform a sorozat aktuális részét. 
- Gyorsan hozzáteszem, hogy sokan ilyen letöltési adatokért tütüben pogóznának a Jászai Mari téren fényes nappal. Aztán mikor ott ugrálunk jusson eszünkbe, hogy jóval nagyobb piac az Egyesült Államokban, így arányaiban itthon ugyanígy örülhetünk egy 100-350-es letöltés számnak! -

A kiugrások népszerű vendégekkel kiadott tartalmakat jelölnek. Nézzük meg ezeket közelebbről:

Az iTunes-os megjelenés előtt az epizódonkénti letöltés 3700 körül volt, most ez "megugrott" 3900-ra. Ez 5%-os növekedés, amitől valljuk be nem nagyon dobja el az agyát senki. Itt ült az információn egy keveset David, a főhősünk és a "sikertelenségének" két okát találta meg:

  1. Lehet, hogy ennyire telítődött a piac.
  2. Lehet, hogy az átlag iTunes hallgatót nem érdekli a témája - tökéletes munkahelyekről és munkakörnyezetről vezet podcastet.

Hogyan befolyásolja egy iTunes megjelenés a besorolásodat?

Ha új feliratkozókat szerzel a podcasted egyre feljebb mászik a rangsorban.

Ez alap-, és ökölszabály egyben. Szakértők szerint a rangsort valahogy úgy számolják, mint a Facebook algoritmust, a Coca-Cola receptjét és ahogyan a titkos szerelem kezdődik: TITKOSAN!

Az iTunes megjelenés előtt David podcastje az #50-es hely környékén tanyázott a Karrier kategóriában. A címlap után ez az #5 helyre volt elég ugyanebben a kategóriában. Azonban a címlap után érdekes módon ez nagyjából visszasorolódott. 

CSATLAKOZZ
Szia podcaster kolléga!


Mikos Ákos vagyok. 11 évig kereskedelmi rádióztam, és ezt a nagy szerelmet találtam meg újra a podcastek világában. A rádiózás során megszerzett, a szerethető és sokak által hallgatott műsor elkészítésének fortélyait, trükkjeit szeretném elhozni Neked ebbe a blogba, a hozzá tartozó Facebook csoportban pedig hétről-hétre arról beszélgetünk, hogy hogyan lehet felfuttatni a műsorainkat.
Örömmel látunk ITT is. :)

Mennyi ideig tart egy iTunes kiemelés hatása?

Attól függ! Egy nagy banneres kiemelés például ezen eset szerint  kb. egy hétig tartott. David megjelenése hajhálósan így nézett ki:

Ez egy hétig futott aztán megint egy másik hétig, amíg egy kisebb bannerben kiemelték.

Hoznak új lehetőségeket az iTunes-os kiemelések?

Egy ilyen megjelenés lehetőség az ünneplésre. David beszámolója szerint ilyenkor az ember gyorsban kiküld néhány levelet a feliratkozóinak egy "köszönömmel", megosztja sikerét a tematikus Facebook csoportban és még Redditen is posztol egyet. 

Azonban számos más lehetőség van, hogy világgá kürtöld örömödet és sikeredet, ami olyan esemény, amely még inkább megdobhatja a siker mértékét.
Egyébként az iTunes-os siker a Spotify-on is meghozta az eredményt, mert az egyik hallgató levele nyomán felvették a listába. Ez pedig még akkor volt, amikor nem boldog-boldogtalan jutott be a területre.

william-iven-5895-unsplash.jpg

Forrás: William Iven on Unsplash

A lényeg: Hogyan érheted el a kiemelést az iTunes-on?

Az Apple honlapján feltüntetett minimális követelmények szerint ez lehet az "aranyszabály-csokor":

  • Rendszeresen jelentess meg új epizódokat!
  • Alkoss egy világos és teljes alkotói listát.
  • Borítókép gyanánt egy 3000 x 3000 képpontos JPEG vagy PNG grafika 72dpi felbontással RGB-ben 
  • Vonzó, egyedi műsor, amely nem tartalmazhatja az Apple márkázott tartalmát
  • Egy vaskos és akkurátus leírás az epizódról és a kapcsolódó epizódokról(!!!)
  • A megfelelő tagek használata a nyelv, a kategória és a csúnya beszéd vonatkozásában
  • Általános megjegyzések a podcastről

Mit keres az Apple a kijelölésre szánt podcastekben?

Először is arra kell ráállítani az agyunkat, hogy mit akarhat az Apple?
Mondjuk ez nem nagy ördöngősség, mert ugyanazt mint mi: Hogy sokan hallgassák őket.

Tehát egy kiemeléshez csak olyan podcastre van szükséged, ami vonzza a hallgatókat - különösen azokat, akik korábban nem hallgattak podcastet. 

Az Apple azt úgy írja le: "lenyűgöző, új, vagy szokatlan tartalom".
Itt van néhány eset, amikor ráharaphatnak a műsorodra:

  • Egy híres vendéged van, aki ritkán tűnik fel podcastekben.
  • Valamilyen aktuális eseményről, vagy témáról szól.
  • A szériád olyan csoportot szólít meg, amely eddig nem nagyon hallgatott podcastet.
  • Egyszerűen csak érdekes tartalmad van.

Jó  tanács.
Akad még neki...

  • Légy kitartó és gyártsd a kontentet.
  • Szeresd a témádat, mert máshogy nem fog menni!

Neked sikerült már a címlap?
Mit tettél érte és mi az, ami még ide nincs leírva?

Köszönöm a válaszaidat és azt is, hogy elolvastad a bejegyzést. Folytassuk a beszélgetést a Magyar Podcasterek Facebook csoportban.
Ha pedig konkrétabb, technikai, vagy ,ás kérdésed van, akkor keress bizalommal. :)

koszonom_2.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://akosmikos.blog.hu/api/trackback/id/tr6014815836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása