Az ultimate guide, a jó lépéssorozathoz.
Forrás: Igor Miske on Unsplash
Hogyan hat egy iTunes címlap a podcasted letöltéseire?
Először is le kell szögeznünk, hogy David előtte is megtett mindent a növekedésért:
- Visszautasította a csatlakozás lehetőségét egy podcast hálózathoz! - mondjuk ez inkább hátráltató tényezőnek tűnhet, de a saját út járásában kevesebb kötöttséggel jár.
- Több száz dollárért hirdetett.
- Nagyon neves vendégeket szerzett meg a műsorának.
Ezek apró növekedést hoztak ugyan, de az említett áttörést az iTunes-tól várta.
Ahogy említettem nem jött a siker...
A képen kék bigyulával jelzi hol rakta ki címlapra a platform a sorozat aktuális részét.
- Gyorsan hozzáteszem, hogy sokan ilyen letöltési adatokért tütüben pogóznának a Jászai Mari téren fényes nappal. Aztán mikor ott ugrálunk jusson eszünkbe, hogy jóval nagyobb piac az Egyesült Államokban, így arányaiban itthon ugyanígy örülhetünk egy 100-350-es letöltés számnak! -
A kiugrások népszerű vendégekkel kiadott tartalmakat jelölnek. Nézzük meg ezeket közelebbről:
Az iTunes-os megjelenés előtt az epizódonkénti letöltés 3700 körül volt, most ez "megugrott" 3900-ra. Ez 5%-os növekedés, amitől valljuk be nem nagyon dobja el az agyát senki. Itt ült az információn egy keveset David, a főhősünk és a "sikertelenségének" két okát találta meg:
- Lehet, hogy ennyire telítődött a piac.
- Lehet, hogy az átlag iTunes hallgatót nem érdekli a témája - tökéletes munkahelyekről és munkakörnyezetről vezet podcastet.
Hogyan befolyásolja egy iTunes megjelenés a besorolásodat?
Ha új feliratkozókat szerzel a podcasted egyre feljebb mászik a rangsorban.
Ez alap-, és ökölszabály egyben. Szakértők szerint a rangsort valahogy úgy számolják, mint a Facebook algoritmust, a Coca-Cola receptjét és ahogyan a titkos szerelem kezdődik: TITKOSAN!
Az iTunes megjelenés előtt David podcastje az #50-es hely környékén tanyázott a Karrier kategóriában. A címlap után ez az #5 helyre volt elég ugyanebben a kategóriában. Azonban a címlap után érdekes módon ez nagyjából visszasorolódott.
CSATLAKOZZ
Szia podcaster kolléga!
Mikos Ákos vagyok. 11 évig kereskedelmi rádióztam, és ezt a nagy szerelmet találtam meg újra a podcastek világában. A rádiózás során megszerzett, a szerethető és sokak által hallgatott műsor elkészítésének fortélyait, trükkjeit szeretném elhozni Neked ebbe a blogba, a hozzá tartozó Facebook csoportban pedig hétről-hétre arról beszélgetünk, hogy hogyan lehet felfuttatni a műsorainkat.
Örömmel látunk ITT is. :)
Mennyi ideig tart egy iTunes kiemelés hatása?
Attól függ! Egy nagy banneres kiemelés például ezen eset szerint kb. egy hétig tartott. David megjelenése hajhálósan így nézett ki:
Ez egy hétig futott aztán megint egy másik hétig, amíg egy kisebb bannerben kiemelték.
Hoznak új lehetőségeket az iTunes-os kiemelések?
Egy ilyen megjelenés lehetőség az ünneplésre. David beszámolója szerint ilyenkor az ember gyorsban kiküld néhány levelet a feliratkozóinak egy "köszönömmel", megosztja sikerét a tematikus Facebook csoportban és még Redditen is posztol egyet.
Azonban számos más lehetőség van, hogy világgá kürtöld örömödet és sikeredet, ami olyan esemény, amely még inkább megdobhatja a siker mértékét.
Egyébként az iTunes-os siker a Spotify-on is meghozta az eredményt, mert az egyik hallgató levele nyomán felvették a listába. Ez pedig még akkor volt, amikor nem boldog-boldogtalan jutott be a területre.
Forrás: William Iven on Unsplash
A lényeg: Hogyan érheted el a kiemelést az iTunes-on?
Az Apple honlapján feltüntetett minimális követelmények szerint ez lehet az "aranyszabály-csokor":
- Rendszeresen jelentess meg új epizódokat!
- Alkoss egy világos és teljes alkotói listát.
- Borítókép gyanánt egy 3000 x 3000 képpontos JPEG vagy PNG grafika 72dpi felbontással RGB-ben
- Vonzó, egyedi műsor, amely nem tartalmazhatja az Apple márkázott tartalmát
- Egy vaskos és akkurátus leírás az epizódról és a kapcsolódó epizódokról(!!!)
- A megfelelő tagek használata a nyelv, a kategória és a csúnya beszéd vonatkozásában
- Általános megjegyzések a podcastről
Mit keres az Apple a kijelölésre szánt podcastekben?
Először is arra kell ráállítani az agyunkat, hogy mit akarhat az Apple?
Mondjuk ez nem nagy ördöngősség, mert ugyanazt mint mi: Hogy sokan hallgassák őket.
Tehát egy kiemeléshez csak olyan podcastre van szükséged, ami vonzza a hallgatókat - különösen azokat, akik korábban nem hallgattak podcastet.
Az Apple azt úgy írja le: "lenyűgöző, új, vagy szokatlan tartalom".
Itt van néhány eset, amikor ráharaphatnak a műsorodra:
- Egy híres vendéged van, aki ritkán tűnik fel podcastekben.
- Valamilyen aktuális eseményről, vagy témáról szól.
- A szériád olyan csoportot szólít meg, amely eddig nem nagyon hallgatott podcastet.
- Egyszerűen csak érdekes tartalmad van.
Jó tanács.
Akad még neki...
- Légy kitartó és gyártsd a kontentet.
- Szeresd a témádat, mert máshogy nem fog menni!
Neked sikerült már a címlap?
Mit tettél érte és mi az, ami még ide nincs leírva?
Köszönöm a válaszaidat és azt is, hogy elolvastad a bejegyzést. Folytassuk a beszélgetést a Magyar Podcasterek Facebook csoportban.
Ha pedig konkrétabb, technikai, vagy ,ás kérdésed van, akkor keress bizalommal. :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.