Faliújság

Mikos Ákos blogja

Hogyan indíts egy kampányt a blogodon?

Építsünk fel egy folyamatot!

kampanyheader.jpg

Forrás: Anete Lūsiņa on Unsplash

Szia!

Mindenekelőtt, ha először tévedsz erre, akkor nagy örömmel köszöntelek!
Ennek a felületnek nagyon egyszerű a témája: blog a blogokról, blogírásról :)
A célja még egyszerűbb: szeretném neked megmutatni, - és ha lehet megtanítani -  hogy milyen fantasztikus dolgokat lehet elérni egy bloggal, annak kiegészítő platformjaival, és úgy általában az önfeledt alkotás flow élményével egyetemben!
Ebben nem csak a saját, hanem azoknak a bloggereknek a tapasztalatai is benne vannak, akikkel együtt dolgozok a felületeiken.
Nézz körbe a többi bejegyzés között is, és ha még van kérdésed keress meg nyugalommal ITT, vagy lépj be a Blogger Műhely csoportba és kérdezd a többieket is. 
Köszönöm, hogy itt vagy!

Most pedig a mai témáról:

Az első egyike volt, amire rácsodálkoztam a rádiós karrierem kezdetén, hogy léteznek olyan varázslatos időszakok, mint a promóciók.
Főleg a kampányok.
Nem beszélve az akciókról.

Ezek azok a szakaszok, amikor egy speciális tartalmat ékelsz a már jól megszokott és kedvelt kontented közé, úgy, hogy az

  • szórakoztató
  • tájékoztató, 
  • előnyökkel kecsegtető legyen,

mindezt pedig úgy, hogy 

  • NE zavarja azokat sem, akik CSAK az eddig tőled megszokottra vágynának.

Ez az a négyes szabály, amelyet érdemes betartani, ha kampány/promóció/akció, - vagy nevezzük egyszerűen dedikált tartalomnak - megtervezésébe kezdesz.

INFÓ:
Kampány: Egyik félnek sem jár anyagi előnnyel. Az olvasó/fogyasztó részéről a minimum megkapható előny a terminus alatt keletkező az extra tartalom, a maximum pedig egy általad felkínált nyeremény, vagy ajándék.

Promóció: A te részedről, mint alkotó részéről konkrét előnnyel jár, mert kapsz azért valamit, - rendszerint egy harmadik, a te felületeden megjelenni kívánó cég személyében - hogy speciális tartalmat gyárts, miközben az olvasó/fogyasztó szintén "csak" az egyedi kontentet kapja, esetleg pluszban nyereményt, vagy ajándékot.   

Akció: Mindkét fél részéről konkrét anyagi előnyökkel jár. Neki, a fogyasztónak jár a tartalom, a játék öröme, esetleg egy nyeremény. Mellé tűzhetsz egy ajándékot is, azzal csak több leszel a szemében. Neked ez bevétel, még ha engedned is kellett belőle.
Win-Win.

A cél és az érdek mentén innentől csak bizonyos időszakokat, tartalomtípusokat ezen aktivitás alá kell rendelned, vagy annak képére, eszmeiségére szabnod. Tulajdonképpen

egy tematikát, vagy plusz célt adsz egy jól meghatározott időszaknak.

A jól meghatározottság pedig nem csak az időnél lesz nagyon fontos.

Miért érdemes egy kampányba/promócióba/akcióba kezdened a blogodon?

  1. Megmozgatja közösségedet
    Ha úgy érzed, hogy leült mostanában az aktivitás akkor jól jöhet egy nyereményjáték, egy dedikált hónap, vagy egy új pénteki rovat bevezetése. Sőt, ha úgy veszed észre, hogy a veled kapcsolatban állók érdeklődnének más témák iránt is, de az szigorúan nem tartozik a te témakörödbe, akkor egy ilyen speciális szakasz jó lehetőség lehet neked, hogy leteszteld, hogy tényleg érdekli-e őket, vagy leteszteld magad, hogy szívesen csinálnád-e? 
  2. Élővé teszi a blogodat
    Amint - ha csak egy hétig is - néhány plusz posztot, bejegyzést, hanganyagot, videót már több leszel tőle. Élni fog a felület és ez az, ami az általam sokat hangoztatott "műsorrá", majdnemhogy egy organikus egésszé teszi a blogodat.
  3. Evergreen tartalmat teremthet
    Pont ilyenkor megrendelésre, vagy saját indítatásra szoktak olyan segítő tartalmak születni, amelyek szinte soha nem évülnek el, ráadásul a rátalálási és megtartó indexük is jóval nagyobb. Az örökzöld tartalmakról lesz még szó egy tervezett későbbi bejegyzésben ezen a blogon!
  4. Téged is felráz
    És ez a legjobb benne!
    Miközben kifelé, az irántad/szolgáltatásaid iránt érdeklődőknek is többet ad(hat) neked is pluszt jelent, mert szélesebbre kell tárnod magad, új területeken kell barangolnod és csavarnod kell egyet a megszokott tartalomgyártási berögződéseiden. Izgalmas!

Hogyan építsd fel?

1. Találj egy témát

Legelőször azt kell kitalálnod, hogy mi az a téma, amire felszeretnél húzni egy dedikált tartalomfolyamot?

  • Közeleg egy ünnep, egy világnap?
  • Kijön egy új terméked/szolgáltatásod?
  • Lesz egy előadásod?
  • Megkeresett egy cég?
  • Megkeresnél egy céget, de érzed, hogy többet kellene adnod, mint egyébként?

Ha a válasz megszületett, akkor vagy a megkereséshez kell igazítanod, vagy Neked kell bevetned magad és megkeresned együttműködő cégeket, írókat, alkotókat. Ha körvonalazódott a téma és a lehetséges közreműködők sora, akkor léphetsz tovább!

2. Döntsd el melyik legyen?  

A kampány/promóció/akció hármasa közüli döntésben úgyis az fog dönteni, hogy van-e felajánlásod, sikerült-e partnert bevonnod a terveidbe, lesz-e terméked/szolgáltatásod, amelyet tudsz akciózni.
Ha az egyikre nem voltak nyitottak, akkor még mindig maradhat a másik.
Ne feledd!

Ha nem is találsz hozzá támogatót, akkor is érdemes megvalósítanod, mert a jó tartalommal csak nyerhetsz.

Talán egy későbbi jó együttműködést.
Amint azonban megtaláltad a megfelelő formátumot, erre és ennek jellemzőire érdemes koncentrálnod.

JAVASLAT:
Ugyanekkor érdemes azt is eldönteni, hogy milyen hosszan fusson a kampányunk?
Két hetes, egy hónapos, vagy extrém esetben akár egy hosszabb terminus is lehet. A lényeg, hogy az időszak teljes egészét átlásd és csak akkor vágj bele, ha megtervezted a beosztását.

3. Találj viszonyítási pontokat 

Ha a téma adott és ehhez pont társul egy világnap, vagy egy esemény, akkor nyilván köré érdemes felépítened a kommunikációt, a tartalmat. Ha nincs ilyen kiugró nap, akkor teremts te.
Építs fel egy sorozatot - a szériákat imádják az olvasóid - ahol a vége lesz az igazi tanulság!
Teremts rendet, de vigyázz a speciális tratlom ne nyomja el a meglévő tartalmaidat. Beleolvadhat, de ne helyettesítse!

4. Vedd lajstromba mid van!

Azaz milyen felületekkel gazdálkodhatsz? A felületeken belül milyen részegységeid, lehetőségeid vannak?
Ha ezeket összegyűjtötted, akkor találj ki mindegyikre egy kis aktivitást!
Nem kell túltolni, csak dönts a mennyiségről.
Sokkal többet nem kell vállalnod, mint egyébként, de jó tanács, ha minden mutat mindenre. 

5. Illeszd be a (kontent)naptáradba!

Múltkor már beszéltünk róla, hogyan lehet előre tervezni a blogoddal. Illeszd be ezekbe a tervekbe és máris látod, hogy hol fér el és hol nem.
Ha külön csinálsz egy táblázatot erre a kontentre akkor könnyebben tudod a következő lépést betartani...

+1. Csináld!

Kezd el. Ne gyűjts sokat!Ne várj másokra!
Ha kész az előző néhány lépés, akkor csináld!

Néhány példa/ötlet a teljesség igénye nélkül:

Ötlet 1 - Fotós workshop:

Tegyük fel, hogy egy fotós vagy és szervezel egy egynapos workshopot. Ennek ideje fix, tehát kell egy erős felfutási időszak, amelybe betervezed a blogodon belül két hétre előremutatva 4-5 posztot, amelyek egyikében felvázolod a témát és azt, hogy ez miért jelent sokat neked. Írhatsz egy bejegyzést arról, hogy mi az a legfontosabb, amit workshopokon tanultál meg, születhet egy írás arról, hogy mi lesz az az 5 helyszín, ahová elviszed őket fotózni, bemutathatod a további előadókat és egy későbbi posztban a pontos programot is bemutathatod. 
Természetesen hagyj időt arra is, hogy utókommunikáld az eredményeket, a legjobb képeket, legszebb élményeket.

Ötlet 2 - A Csók napja:

Tegyük fel, hogy egy beauty blogot vezetsz. Tudod, hogy július 6-án van a csók világnapja, ezért előtte egy héttel több bejegyzésben és érdekes Facebook, valamint Insta posztban körbejárod a témát. A blogon sorra veszed a legjobb rúzsokat, amelyek csókállóak, mellé írsz egy cikket arról, hogy miért fontos a jó alapozás, amikor dörzsölődnek az arcok csók közben. A Facebookon indíthatsz egy sorozatot érdekes tényekről, rekordokról, amelyet összegyűjtöttél előzőleg, miközben az Instádon a filmtörténelem legszebb csókjait listázod ki.

Ötlet - Podcast hónap

Most szinte szemlesütve be kell vallanom valamit!
Tulajdonképpen csak ezért is megírhattam volna ezt a bejegyzést. Aztán sokkal jobbnak éreztem, ha konkrétan segítek összerakni neked is egy hasonló kampányt. 

Szeptemberben ugyanis Podcast Hónapot indítok ezen a felületen!

Biztos olvastátok már, hogy a rádiózás kapcsán mennyire imádom az audió tartalmakat, és mennyire hiszek a podcastek erejében úgy, hogy itthon még egy teljesen kiaknázatlan területről beszélünk.
Éppen ezért azt gondolom, hogy két "csoportnak" vana  legnagyobb esélye idehaza jó podcastet indítani:

  • A rádiósoknak
  • A bloggereknek

Az előbbieknek a kvalitásuk van meg hozzá, Neked pedig a tartalmad. És egyik sem zárja ki a másikat!
Mivel szeptember 30-án ünnepljük az International Podcast Day-t, ezért ezt a hónapot arra szánom, hogy itt a blogon és a Blogger Műhely csoportban, valamint egy harmadik meglepetés felületen exkluzív tartalmat tervezek Neked, akkor, ha érdeklődsz a téma iránt.
Mellette természetesen jönnek blogger tartalmak is.

Beszélünk majd arról, hogy miért érdemes elindítani egy podcastet, arról, hogy hogyan lehet népszerűsíteni és arról is, hogy hogyan lehet a blogodból egy jó podcast csatornát összehozni. 
Ráadásul egy ajándékot és egy nyereményt is bedobok majd, de már nem szeretném túlharácsolni.
Szóval csak szépen sorjában!

Érdekel a dolog?
Van még, amiről szívesen olvasnál?
Írd meg nekem a bloggermuhely@gmail.com-ra!

Az pedig tuti, hogy várunk a Blogger Műhely csoportjába, ahol szigorúan nem egymás posztjainak ajánlgatása folyik, hanem hasznos tippek, ötletek, tapasztalatok megosztása és átadása.
Nagyon szeretem, hogy sok aktív blogger tesz-vesz ITT!
Egy új arcnak és hangnak pedig mindig örülünk...:)

Sőt!
Kövesd be az INSTAGRAM oldalam és még meg is könnyezem.
Köszönöm szépen!

Isten áldjon!

Ákos


koszonom_2.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ez szólt miközben írtam:

Carnival Special with Jus Now and Travis World

A bejegyzés trackback címe:

https://akosmikos.blog.hu/api/trackback/id/tr8514213389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása