Faliújság

Mikos Ákos blogja

Miért hallgatunk egyre több beszélgetős műsort?

Vajon kik és miért hallgatnak egyre többen beszélgetős műsorokat?

audioreportcover.png

Az NPR (az Egyesült Államok leghíresebb közszolgálati rádiója) az Edison Research-csel közösen tavaly novemberben publikálta az ún. Spoken Word Audio Report-ot, amely főleg azon tartalmakra koncentrál, amelyek beszéd alapúak. 
Hírek, sport, talk, podcastek, interjúk és még a hangoskönyvek is beletartoznak ebbe a kategóriába.
(Nem találok megfelelő kifejezést a spoken word audio megnevezésre, így a rém otromba beszélt tartalmat fogom használni a továbbiakban. Bocsi!)

jan-strecha-x829kdjtcxo-unsplash.jpg

Forrás: unsplash.com

Ebből kiderült:

Az amerikaiak egyre több időt töltenek beszélt tartalmak hallgatásával, a zene fogyasztás rovására.

Sőt az is, hogy

A  fiatalabbak körében növekszik a leggyorsabban ez a tartalom típus, ez pedig a mobil hallgatási rátát is megnöveli.

16 millióval többen

Habár természetesen továbbra is a zene fogyasztása áll az élen, ha valaminek a hallgatásáról van szó, de az utóbbi 5 évben a beszélt tartalmak aránya 20%(!!!)-kal növekedett, miközben a zenéé 5%-kal csökkent. Ráadásul a növekedés minden korosztályban megfigyelhető volt. Ha ezt kézzel foghatóbbá szeretnénk tenni, akkor leírhatjuk, hogy az elmúlt 5 évben 16 millióval nőtt a beszldalapú műsorokat hallgatók száma. (Ez percse nem csak vagy-vagy, hanem és/vagy a beszéd és a zene vonatkozásában.)

Így az amerikaiak 73%-a hallgat havonta egyszer biztosan talk típusú tartalmat, míg 43%-uk naponta. 

reports_hero_swar-1024x575_52592592593-c-center.jpg

Mit keresnek az beszélt tartalomban?

A felmérés rámutaott, hogy a hallgatók általában 7 ok miatt fogyasztják az ilyen jellegű kontentet:

  • naprakészek szeretnének maradni a legfrissebb témákkal kapcsolatban
  • szórakozni szeretnének
  • új dolgokat szeretnének tanulni 
  • relaxálódnának
  • inspirálódnának
  • elmeneküljenek a világ elől
  • és kapcsolódjanak valakivel (aki hasonló témakör iránt érdeklődik és ez pont a műsorkészítője lehetne)

Pont ezen okok miatt alkalmas mondjuk egy podcast a mély kapcsolatok létrehozására és a különösen vonzó tartalom megalkotására.

ÉRDEKESSÉG
A felmérés szerint a beszélt tartalmakat preferálól átlagosan napi 2 órát töltenek hallgatással - de ez semmifeleképpen nem jelentheti azt, hogy mi magunk akarjuk kitölteni ezt az idősávot

Ebben a blogban időnként a podcastek vonatkozásában írok bejegyzéseket. 

Érdekelnek a hazai podcastek?
Te is készítesz, vagy készítenél beszélgetős műsorokat?

Lépj be a Magyar Podcasterek csoportba és beszélgess velünk erről!

koszonom_5.jpg

A bejegyzés a Live365 írása alapján készült.

A bejegyzés trackback címe:

https://akosmikos.blog.hu/api/trackback/id/tr7715417448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása