Vajon kik és miért hallgatnak egyre többen beszélgetős műsorokat?
Az NPR (az Egyesült Államok leghíresebb közszolgálati rádiója) az Edison Research-csel közösen tavaly novemberben publikálta az ún. Spoken Word Audio Report-ot, amely főleg azon tartalmakra koncentrál, amelyek beszéd alapúak.
Hírek, sport, talk, podcastek, interjúk és még a hangoskönyvek is beletartoznak ebbe a kategóriába.
(Nem találok megfelelő kifejezést a spoken word audio megnevezésre, így a rém otromba beszélt tartalmat fogom használni a továbbiakban. Bocsi!)
Forrás: unsplash.com
Ebből kiderült:
Az amerikaiak egyre több időt töltenek beszélt tartalmak hallgatásával, a zene fogyasztás rovására.
Sőt az is, hogy
A fiatalabbak körében növekszik a leggyorsabban ez a tartalom típus, ez pedig a mobil hallgatási rátát is megnöveli.
16 millióval többen
Habár természetesen továbbra is a zene fogyasztása áll az élen, ha valaminek a hallgatásáról van szó, de az utóbbi 5 évben a beszélt tartalmak aránya 20%(!!!)-kal növekedett, miközben a zenéé 5%-kal csökkent. Ráadásul a növekedés minden korosztályban megfigyelhető volt. Ha ezt kézzel foghatóbbá szeretnénk tenni, akkor leírhatjuk, hogy az elmúlt 5 évben 16 millióval nőtt a beszldalapú műsorokat hallgatók száma. (Ez percse nem csak vagy-vagy, hanem és/vagy a beszéd és a zene vonatkozásában.)
Így az amerikaiak 73%-a hallgat havonta egyszer biztosan talk típusú tartalmat, míg 43%-uk naponta.
Mit keresnek az beszélt tartalomban?
A felmérés rámutaott, hogy a hallgatók általában 7 ok miatt fogyasztják az ilyen jellegű kontentet:
- naprakészek szeretnének maradni a legfrissebb témákkal kapcsolatban
- szórakozni szeretnének
- új dolgokat szeretnének tanulni
- relaxálódnának
- inspirálódnának
- elmeneküljenek a világ elől
- és kapcsolódjanak valakivel (aki hasonló témakör iránt érdeklődik és ez pont a műsorkészítője lehetne)
Pont ezen okok miatt alkalmas mondjuk egy podcast a mély kapcsolatok létrehozására és a különösen vonzó tartalom megalkotására.
ÉRDEKESSÉG
A felmérés szerint a beszélt tartalmakat preferálól átlagosan napi 2 órát töltenek hallgatással - de ez semmifeleképpen nem jelentheti azt, hogy mi magunk akarjuk kitölteni ezt az idősávot.
Ebben a blogban időnként a podcastek vonatkozásában írok bejegyzéseket.
Érdekelnek a hazai podcastek?
Te is készítesz, vagy készítenél beszélgetős műsorokat?
Lépj be a Magyar Podcasterek csoportba és beszélgess velünk erről!
A bejegyzés a Live365 írása alapján készült.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.