Faliújság

Mikos Ákos blogja

Hogyan tudsz hatni a blogoddal?

Akárhogy csűrjük-csavarjuk minden nap azért dolgozunk, hogy hatást érjünk el.
Like-ok, követések, megemlítések, olvasottság, hallgatottság, nézettség!
Te is és én is!
De hogyan lehet ezt "jobban" csinálni?

hassheader.jpg

Forrás: Nicholas Green on Unsplash

Szia!
Ebben a blogban a blogger lét lelki bugyraiban és gyakorlati trükkjeiben merülünk el, hogy sokkal hatékonyabb, de főleg tudatosabb lehess a hétköznapokban.
Ehhez kapcsolódik egy csoport is, ahol abszolút szakmai beszélgetéseket folytatunk.
Szívesen látunk, várunk!

Ma - kicsit folytatva a legutóbbi bejegyzésünkben összefoglaltakat, de főleg  - annak kapcsán jött fel 7 hatékony fogás, hogy a Netflix-en rátaláltam a Chasing Cameron című "sorozatra".
( A 7 konkét trükkért keresd a keretes írást, de nagyon ajánlom a többi részt is. Köszönöm!)
Itt a széria trailere:

Nevezzük dokureality-nek, szóval ez a dokureality azt mutatja be, hogy néhány húszas éveik környékén járó fiatal srác, hogyan ér el olyan bugyiszaggató sikoltozást egy-egy hotelnél, hogy hasonlóról csak Paul McCartney tud beszélni elmerengve, amint a jogdíjaiból kapott pénzzel gyújt be a kandallójába.

Cameron és társai social media influencerek - erre kerestem valami magyar megfelelőt, de egyszerűen nincs, és mindjárt kiderül miért.
Az életük abból áll, hogy twitteren, Instagramon, Youtube-on mutatják meg az életüket és a tini lányok - illetve zavarbaejtő módon plusz most én, eh! - nézik őket. 
Ja, és ezért pénzt is kapnak. Sokat.

És, még mielőtt ValóVilágoznánk egy jóízűt, ez tényleg teljesítmény.

Ezek a srácok a semmiből építették fel magukat.

Forrás: Brunel Johnson

Elsőre sokkal jobb marketing szakembernek tűnnek, mint a nagy márkák szakértői. Pedig az igazság nem itt van:

Ők értenek a közösség, a közönség nyelvén.

Egy titkuk van: Tudják hogyan érjenek el hatást!!
És, amikor azt mondom, hogy bármekkor is most az influencer-lufi bárki, de tényleg BÁRKI - egy-két év befektetett kemény munkával - hatást érhet el magyar emberekben, akkor ezt mélységese komolyan gondolom.
Te is! BÁRKI!

hogyanhass.jpg

James Altucher podcastertől olvastam egy cikket, aki meghívta műsorába vendégnek Robert Cialdini-t. Ő, Cialdini írt könyvet a hatásról olyan sztorikkal, mint például:

  • ha az éttermedet Studio 97-nek nevezed el Studio 17 helyett, akkor több borravalót fognak fizetni nálad, vagy,
  • ha egy virágüzlet előtt kéred el egy lány számát, akkor a romantikára berendezkedve az agya könnyebben mond igent, mint mondjuk egy horganyzott csavarszaküzlet előtt.

Nekem a legnagyobb gondom a hatással, hogy tudom, hogy tudom hogyan kellene csinálnom, de közben több falba ütközöm, mint betévedt büdöspoloska egy októberi estén.

Forrás: LinkedIn Sales Navigator

Végig arra gondolok, hogy 

  • "Ilyen evidenciát bárki tud írni." 
  • "Ne okoskodj!"
  • "Ne utánozz már senkit".

Eddig erre gondoltam!
Cameronékat figyelve ugyanis egy valami fényesen világított a tablet képernyőjéről:

Nincs olyan, hogy 100%-ig eredeti.

Tudod mi segíthet mégis átlépni ezeken az érzéseken? 
Az a gondolat, hogy

leírni valamit, elmondani valakinek valamit, nem okoskodás.

...ha azt jó szívvel, szándékkal teszed.
Az a cikk, az a gondolat éppen, ott és akkor lehet egy embernek, de segít. Ad. Hozzátesz.

Hass! Alkoss! Gyarapíts!

TANÁCS
James Altucher 7 lépésben így fogalmazta meg a hatás törvényeit:

  1. Kölcsönösség: ha adsz valakinek egy ajándékot, ő majd viszonozni szeretné.
  2. Szerethetőség: légy megbízható! Például vázold fel mindenkinek a negatívumaidat is.
  3. Következetesség: kérj valakitől egy szívességet! Erre ő azt mondhatja magának:
    "Én vagyok az, aki segített Ákosnak!"
    Vágyni fog arra, hogy viszonozza. Viszont arra azért ügyelj, hogy ne csak ezért segíts. Segíts azért, mert az jó! Emberi.
  4. Szociális példák: ha rámutatsz valakinek arra, hogy mit érdemes tenni, mutasd meg azt, hogy sok társa, már megtette. Jó példa erre az ismerkedés. Ha szeretnél "felszedni" valakit, akkor ne a veled azonos neműekkel lógj, sokkal inkább az ellentétes neműekkel, mert ez megmutatja, hogy szót értesz velük.
  5. Tekintély: A jól ismert tíz fogorvosból kilenc....
  6. Hiány: "...csak 100 iPhone maradt az üzletben".
  7. Közösség: Te és Én egyek vagyunk, mert közös a földrajzi helyzetünk, az érdeklődésünk, a vallásunk, stb.

Kölcsey is influencer lehetett és valóban, ha úgy vesszük egy kontentjével azóta is hat mindannyiunkra.
A pontosan nem így idézendő, de szavaiban tökéletes tanácsot vigyük magunkkal, ha nem találod a helyed a hatások tengerében, az érzelmek viharában:

Hass! Alkoss! Gyarapíts!

...s a blogod fényre derül!

Hass másokra! Segíts nekik!
Ugye mennyivel másabb így gondolni minden tartalmadra? 

Neked kiket "könnyű" követni?
Milyen típusú emberekre vagy kíváncsi?
Elgondolkodtál már azon, hogy te magad hogyan próbálsz hatni?

koszonom_3.jpg

KLIKK IDE, HOGY BELÉPJ CSOPORTUNKBA!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ezt hallgattam miközben írtam:

A bejegyzés trackback címe:

https://akosmikos.blog.hu/api/trackback/id/tr4412277285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása